torsdag 11 juli 2013

Along with the rain there's gotta be a little sunshine sometimes

Just nu i livet är det sannerligen regn som är norm snarare än solsken, rent bildligt. Jag tänker på låten rose garden - along with the sunshine, there's gotta be a little rain sometimes. Men jag uppskattar soliga stunder. Jag försöker bibehålla en positiv syn på livet och min egen särart, som min morfar brukade säga. Och att gå såhär i en rosenträdgård och samspråka lite med andra människor som fotar rosor och är ganska säregna de med, det är mycket trevligt. Det spelar ingen roll att jouren ringer hela tiden och att jag är frustrerad. Det är lite soligt iallafall. Och mängden rosor i alla färger tar nästan andan ur en med sin skönhet. Det gör de faktiskt.




Röda rosor blir aldrig lika fina på bild. Den här var magnifik i verkligheten, fantastisk färg.
En favorit - så täta kronblad!




5 kommentarer:

Monica sa...

Så bedövande vackra, otroliga skönheter och jättefina foton!

Steel City Anna sa...

Visst är det vackert. Växer rosor precis överallt, de måste ha gillat vintern. Otroligt mycket blommor.

Anonym sa...

Fantastiskt vackert och instämmer att fotona är jättefina. Engelsmän kan det där med rosor har jag insett.
Önskar dig fler soliga stunder...

Jani sa...

Vackra bilder på rosorna och visst är dom fantastikt fina.

Steel City Anna sa...

Skullalundanna: tack, ja de är duktiga på trädgårdar här :)

Jani: tack :)