lördag 15 oktober 2011

The return of the sunshine

Efter en veckas duggregn och jämngrå himmel är det nästan så att man glömmer bort hur färgen blå ser ut. Jag började se slutet på höstens färger och försökte bli tillfreds med novembers stundande blöta intåg. Men idag kom solen med 16 graders värme. Jag inviger mina manchesterjeans för säsongen och har piffiga smurfblå naglar som man inte kan vara på dåligt humör i.
Jag går långt, långt, långt, ända tils jag ser ängarna vid Peak District, och nynnar på låten nedan.
 Hösten är en inte alls dum årstid. Dessutom, så är det inte alls långt till jul!

6 kommentarer:

Monica sa...

Härligt, mammahjärtat är glatt när jag ser du fick en solig fin ledig dag, äntligen! En hel ledig dag!

Steel City Anna sa...

Det behövdes verkligen. Nu har jag gått hela Sheffield Round Walk också :)

Trillingnöten sa...

hahaha, förra året, eller var det året för det, satt jag vid köksbordet i november och tyckte att det såg så konstigt ut ute...jag insåg att solen var framm! Den hade jag inte sett på en månad tyå...

Monica sa...

Anna så bra du testat och hittar åt mig sen;-)

Mattias sa...

Det är viktigt att få solljus och se himlen; det ger oss mycket energi. Fina bilder; har själv tagit en fyra timmar lång promenad i Stockholm i dag och fotograferat - soluppgång från Västerbron 07:20.

Bilderna kommer upp med tiden i "Vandringsman". Men titta gärna in redan nu och rösta på mig i "Fjällräven Polar".

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Konstigt så fort man glömmer!

Mattias: Västerbron brukade jag ofta promenera över, ska kika på dina bilder sen!