söndag 23 oktober 2011

Inför Halloween


Nästa helg är den den stora festkvällen Fright Night i Sheffield när monster och människor helt och hållet invaderar stan. Det blir tivoli, sockervadd, zombies i skyltfönstren och vampyrer som kör spårvagnen. Redan har åkattraktioner monterats upp i city på gågatan Fargate. Jag har gått flera år i rad men iår tror jag att jag stannar hemma. Jag ska jobba mycket i helgen som kommer och det sista jag behöver är att skrämmas av monster. Appropå det så såg jag en flicka igår som blev rädd för sej själv när hon satte på sej sin monstermask. En äldre dam sa sitt hjärtas mening till mamman, att jo detta med halloween är amerikanskt trams och nu får barnet mardrömmar. Flickan såg ungefär lika rädd ut för tanten som för masken.

2 kommentarer:

Monica sa...

*skratt*, hoppas jag inte blir en tant som skräms;-)

Steel City Anna sa...

Damen tyckte det hela var förskräckligt, det såg man lång väg. Tror inte hon skrämde föräldern nåt särskilt :)