måndag 31 oktober 2011

Happy Halloween!

Pumpor lyser upp lite i höstmörkret. Fast dessa är av choklad och fyllda med Smarties. Inte dumt det heller!

Halloween verkar för övrigt ha firats mest igår, mer lägligt på en söndag kanske. Nu kan monsterpymtet helt och hållet förpassas till en realåda och jupyntet blomma ut ordentligt. Än är det bara John Lewis som har julskyltat med det kommer nog överallt i dagarna.

Oktober i år var verkligen en kontrastrik månad. Den inleddes med strålande sol och 30 graders värme, övergick sedan i fuktigt duggregn och till sist klar ståtlig isig kyla och element som fick sättas på.

På det hela taget riktigt fantastiskt höstväder och perfekt för långa promenader. Hösten har verkligen varit vackrare i år än jag minns den tidigare.



Jag har börjat ladda upp inför julen och blir glad när jag kan tända stearinljus, ha tjocktofflor och dricka enorma ängder te. November är en kort månad som brukar försvinna bara man blinkar, även om den är mörk och tråkig. Jag ska ha lite semester och förbereda julen allt vad jag kan. Julmarknader, pyssel, pepparkaksbak. Om jag då blir trött på julen när det väl blir jul, då får vi helt enkelt äta hämtpizza!

3 kommentarer:

Monica sa...

Höstmånaden oktober har varit vacker med all sin glöd och rätt mycket sol också även här. November, hmm, men börjar vi julracet ska det nog gå bra:-).

Monica sa...

De där chokladspökena såg spännande ut, sådana har jag aldrig sett:-)

Steel City Anna sa...

Här finns det mycket spännande :)