lördag 15 oktober 2011

Oktober i Botanical Gardens

Botanical Gardens är fantastiskt alla årstider. Allra mäktigast är prakten om våren, men den här långsamma, milda sorten har sin egen charm. Inne i växthuset växer det fortfarande allt möjligt spännande. En och annan blomma i parkens rabatter går också att fina. Och en stund på en bänk under röda och gula löv är det inte mycket som slår.
Blommar vid entren
Eldröd lönn och frodig fuschia
Färgglada blad i växthuset

Orkide
Utsikt
Fascinerande växt som krullar ut sej och blir en papiljott så småningom


Människor från hela världen har skrivit i gästboken
Exotisk prästkrage

En dikt karvad i en av bänkarna gjord av en stam

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är en underbar plats och att den är så tillgänglig. Tror för mig det är bara i Visby jag upplevt detsamma när jag arbetade där, att kunna ta en promenad genom Botaniska när jag så önskade.

Steel City Anna sa...

Ja, det är skönt att ha nära dit, en oas verkligen!

Mattias sa...

Oj oj oj ... vilka färger. Där skulle jag kunna vandra runt läge. En termos med te, och allt skulle vara perfekt.

Steel City Anna sa...

Mattias: Ja, där kan man verkligen gå runt iallafall en halv dag :)