söndag 9 oktober 2011

Detaljer på vägen

En liten promenad gick jag till slut idag, när ösregnet övergick i duggregn och de mörkblå molnen blev blekt grå. Det var varmt och klibbigt och regndropparna landade nästan omärkligt i ansiktet, så små var de. Mina glasögon såg ut som om jag hade doppat dem i strösocker. Det var tyst och lite öde där jag gick. Överallt längs de lummigare gatorna steg en tung doft av blommor och nötter, mossa och våt asfalt. Jag tänkte att det här är nog den sista helgen som hösten är riktigt vacker.
Sheffieldskt klotter på en bakdörr
Puben West End


Avskavt och nött är ju inne nu
Alla dessa murar och all denna murgröna
Utsikt
Paus
Tomma bänkar. En och annan hundägare syntes till.
Sagolikt
En bukett fastbunden av okänd anledning
Ekorre-spanande katt, matchar höstlöven.
Envist blomster
Fantastisk silverfärg
Hallam University Campus
Gatuskylt som inte gjordes igår direkt
Gammal gatulykta

3 kommentarer:

Monica sa...

Tack för vacker och intressant Sheffieldpromenad! Puss och godnatt nu:-)

Elisabet. sa...

Nå, har du fått medaljen ännu från turistbyrån i Sheffield?

Steel City Anna sa...

Elisabet: Jag väntar ännu ;)

Mamma: Var en skön promenad trots regnet, ibland är det bra att man tvingar sej ut ...