söndag 4 december 2016

Julpynt

Lite julpynt kom faktiskt fram för ett bra tag sen ... Massa ljus, och några tomtar. Sitter och myser i vardagsrummet så ofta jag kan. Frasier eller Gilmore Girls på DVD, hett te och mycket filtar. Julgranen brukar jag ha tagit fram vid det här laget men lite sena i år med det. Pyntet till den tar jag fram och tittar lite i ibland ... Adventsljusstake skippar vi i år. Jag har börjat tappa bort mina rötter tror jag! Det är lite segt när man är ensam om sina svenska egenheter år efter år.





4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, vilken fin liten rödhake, där längst uppe! Men det må väl inte börja brinna i stjärfjädrna ....

Steel City Anna sa...

Elisabet: ja, jag gillar det ljuset sa mycket. Sparat pa det lange :) men nu borjar det bli varmt om fjadrarna!

Monica sa...

Ser mysigt ut och bäst att mysa på så länge vi kan! Jag tar mig mer tid nu på något sätt än annars och far din sitter vid tända ljus och lyssnar på julsånger:-), han ville t o m gå på julmarknad idag men jag ville ta det lugnt bara, det blir nog någon eller att se julen på stan ordentligt en gång, kan vara lite kul.

Steel City Anna sa...

Mamma: det är himla mysigt med julpynt. Sen när ljuset kommer lite starkare i januari så är det skönt att ta bort det också.