söndag 5 april 2015

Påskdagen

En väldigt lugn påsk har det blivit eftersom jag råkat ut för två hårda slag mot huvudet och känner mej väldigt trött. Men det går sakta framåt. Jag har umgåtts med katten, slängt in en skinka från IKEA i ugnen med örtgriljering och ätit stora delar av den med hårt bröd som var kvar från i julas, suttit en stund i solen i trädgården och hängt tvätt ute för första gången i år. Imorgon kanske jag återuppstår i min forna form, den som lever får se.

Påskägg från IKEA och ett från Sverige.
Det börjar hända saker i träden nu!
Grannens forsythia
I bakgrunden ser man hur översta brädan på staketet saknas - stormen i tisdags drog bort den!
Hot cross bun. Frukost.
Julskinka blev påskskinka.
Hot cross buns är väldigt gott. Smakar lite kanel. Jag rostar dem och har smör på.
Påskris har vi minsann.
Min lilla sällskapsängel.


11 kommentarer:

Monica sa...

Ja fy vilken påsk, är glad att du orkar skriva, är positivt, vad mycket sorg, smärta och elände ni drabbats av, det räcker för all tid. Punkt.
PS lilla kissen är en underbar gåva!

Monica sa...

PS farligare att arbeta inom vård än på bank, bankrånare är ju rätt snälla och beskedliga i jämförelse...

Steel City Anna sa...

Mamma: Börjar piggna till :) Kissen är underbar. Varit nära hela dagen och när hon skulle kissa så sprang hon fram och tillbaka till lådan :) Ska få extra kyckling, kokt file :)

Ulrika sa...

Men du, det här låter inget vidare. :(

Massa massa kramar!!

Steel City Anna sa...

Tack Ulrika!

Ruta Ett sa...

Usch, så hemskt! Vila och kisse kan hjälpa långt!Kram

Steel City Anna sa...

Ruta Ett: Bästa kombinationen :)

Trillingnöten sa...

Men fy!! Jag hoppas du mår bättre nu! Att jobba med människor är inte lätt på nåt sätt ibland. TAck för att du finns och orkar med det! Vi behöver fler som dig i världen!

Steel City Anna sa...

Trillingnoten: tack, jag mar battre men har forstas borjat tanka over om 30 ar till minst i denna branch ar realistiskt!

Elisabet. sa...

Och jag läser ikapp och hajar till .., slag mot huvudet .., men fy, så trist! Hoppas att du mår bra nu.

Steel City Anna sa...

Tack elisabet!