lördag 20 december 2014

Jul i växthuset

Jag söker skydd här på väg till sjukhuset undan en otrolig hagelstorm som kommer plötsligt från en blå himmel. Jag är alldeles ensam här inne med växter från hela världen och en elljusstake som nog är svensk. Det är en så fin plats. När molnen skingras igen och ljuset kraftfullt strålar in genom alla fönster då känns det som att vara i den finaste av katedraler. Jag tänker på ett av de vackraste bibelord jag vet: Johannes 8:12. Om livets ljus. Det känns fint. Och på sjukhuset får jag goda nyheter.



En bild från 1908.














4 kommentarer:

Monica sa...

En oas i ljus och färg, så vackert!

Steel City Anna sa...

Ja visst var det vackert med solljuset!

Elisabet. sa...

Vackra bilder - som alltid -! Och bra med goda nyheter.

Steel City Anna sa...

Elisabet: Tack! Vintern kan vara vacker den med, fast här inte är några vita vidder direkt.