tisdag 4 december 2012

Kulturmöte i juletid

I år är det en stor julmarknad på Fargate, bättre än förra årets. Det är riktigt mysig julstämning på stan. I Peace Gardens har de satt upp ljus ala Blackpool, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Uppväxt i halmstjärnornas och garntomtarnas land är steget ganska långt, och rätt chockartat, till dessa pirater och neonljus. Alla barn var hursomhelst överförtjusta. I Winter Gardens har de också pyntat, med massa små ljusslingor och älvor och sagohus. Ungefär som kärlekstunneln på Gröna Lund. Återigen var barnen nöjda, och jag själv lätt förbryllad.

Här kan man hälsa på tomten
John Lewis julskyltning
The sleigh bar på Fargate
Jag förstår inte riktigt poängen men här sitter något typ av troll
Småfolkshus
Gulligt



Man tänker kanske inte direkt på julen när man ser detta
Merry Christmas från borgmästaren i stadshuset
Skymning på Fargate
Jul, Eid, Chanukah. En sån skylt på NK nästa år kanske?

3 kommentarer:

Monica sa...

Härligt och underbart:-), med alla varianter. Vi har långt till den skyltningen på NK eller Åhléns, kanske vi är för likgiltiga här om vad som faktiskt händer.

Elisabet. sa...

Ja, annorlunda är det i alla fall ,-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Lite konstigt är det när Stockholm är en så mångkulturell stad där det är lika dyrt att bo i Tensta som på Östermalm för att det är så rättvist också ;)

Elisabet: Ja detta med hajarna har jag inte vant mej vid ännu :)