lördag 8 december 2012

IKEA

Direkt efter jobbet hämtar maken mej och vi åker raka vägen till IKEA. Det var inte hysteriskt med folk, ganska trivsamt. Jag hittade ett par julklappar medan maken drack kaffe i restaurangen. Ska bli roligt att se vad han tycker på julafton.

Jag åt ljumma köttbullar som brukligt eftersom jag blev helt oerhört besviken över att jultallriken var kyckling med stuffing och bacon. Vad hände med the Swedish food ska ta över världen! Gravad lax fanns det inte heller. Jag spenderade bara 30 pund på matavdelningen, rekordlågt.




5 kommentarer:

Monica sa...

Fina granar därutanför! Så synd de inte har någon bra mat alls och lite riktig julmat när det är så svenskt:-). Köttbullar tänker jag göra snart, det är verkligen gott med hemgjorda och dina är underbara! Hoppas du hinner dem! Är det en kudde med karta på? Den kanske jag skulle slå till på med och så den med fåren om den finns. Om man vågar sig dit, det är redan kaos i affärerna här, enormt stökigt och hetsigt.

Steel City Anna sa...

Ja, de var fina tyckte jag, maken ska få dem :)

Monica sa...

Då blir han riktigt så där gladlycklig:-)

Trillingnöten sa...

Jag tycker de borde ha en meny bara för oss utlandssvenskar :) Nu fårt vara nog. Jag skriver brev till Kamprad! :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Jag skriver under :)