lördag 21 april 2018

Skandinaviskt café i Sheffield

Ett skandinaviskt café vid namn Smörgås öppnade i Sheffield förra månaden vid det stora sjukhuset Hallamshire Hospital. Superbra läge alltså. De har vad de förklarar för britterna som öppna smörgåsar, open sandwiches, alltså helt vanliga smörgåsar. Britterna är dock vana vid att man har två skivor bröd med fyllning i. Har en vän som konstant kallar mina mackor för halva mackor.

Jag åt en med ägg och potatis på rågbröd, jättegod och precis lagom stor! Ingen kolhydratsöverdos här inte.






2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är ju typiskt, nu när du ska flytta.
Bara några veckor innan jag tackade för mig i Ystad, ja, då öppnades ett alldeles ljuvligt bageri på samma gata och när vi flyttade från Malå, då köpte den raraste av människor huset intill vårt och bara det hade fått mig att stanna kvar!

Steel City Anna sa...

Elisabet: väldigt typiskt! Förra året byggdes det äntligen ett ikea o så nu detta :)