tisdag 24 april 2018

Promenad en regnig dag med ett eller annat omen kanske

Bilderna är från mars. En dag av ösregn men jag gick ut ändå. När jag kom till parken blev det ett plötsligt uppehåll. Jag fann en julros och två sovande änder och lite frid i sinnet. Vart jag än gick så kom det en fågel ganska nära och knatade omkring. Det kanske betyder något? Till och med koltrastar som inte är så värst tama av sej annars. En snabb googling visar att korpar och koltrastar kommer med nyheter om skydd och resor. Om en fågel följer en vill den vara ens skyddsängel. Jag såg också en död fågel, vilket ska vara ett tecken på förändring.












9 kommentarer:

Monica sa...

Fint med fåglar, vi hade ett koltrastpar vid stugan som följde mig överallt, kom direkt när jag gick ut, grävde jag i en rabatt satt de intill och när jag plockade blommor. Lät dem vara bara, kanske småpratade lite med dem:-), var två år sedan och nu innan balkongen byggdes in i renoveringen kom en hanne och satt i en stor blomkruka då och då, åt inga frön, bara tittade.

Steel City Anna sa...

Mamma: det kan vara en liten ängel kanske :)

Monica sa...

Ja, jag har aldrig haft en koltrast på balkongen förut och han satt där så fint på sina besök några dagar i rad.

Monica sa...

Ja nu måste jag läsa på lite om koltrastar tänkte jag, finns mycket från den keltiska sidan om fåglar och den kommer med ljuset till världen på vårdagjämningen, hm då jag fyller år, med glädje och mod, helande från sorg och smärta, var några dagar i följd innan vårdagjämningen den kom och satt där på balkongen, aldrig hänt förr under de 37 åren här. Tittade in, första gången såg jag den inte och öppnade dörren lite snabbt men den satt kvar, andra dagar fotade jag den.

Och jag tänkte mer praktiskt än filosofiskt och andligt, var rädd den skulle bli instängd när de kommit med sina byggnät här men den kom aldrig tillbaka och fastnade inte i nåt sånt.

Steel City Anna sa...

Mamma: det är nog bra att vara mer praktisk än andlig :)

Monica sa...

Säg inte det ... nu tänker jag mer på det, är något speciellt med fåglar, är väldigt fascinerande med allt de kan, ofattbart egentligen och det är det, ingen som vet allt om hur de navigerar och sådant.

Steel City Anna sa...

Mamma: de är intressanta och intelligenta djur.

Anne-Marie sa...

Tror också att djur och växter kan ge tecken om man bara är öppen och villig att lyssna.
Låter som bra tecken tycker jag. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: så kan det nog vara :)