söndag 13 mars 2016

Vårdag

Idag var det riktigt härligt väder, och så varmt tidigt imorse att jag behövde ta av mej jackan. Det hör till saken att jag klättrade uppför ett berg när jag gjorde det, men ändå! Ljuset är starkt så att man kisar och pastellerna efter solnedgången gör en helt vardaglig utsikt vid mataffären riktigt vacker. Utanför vår dörr har det närmaste man kommer blåsippor här kommit upp.



Här klättrar jag många mornar i veckan upp till bussen ... Nåja, nästan, det finns en väg som slingrar sej upp så man kan kalla det knata mer än klättra. Brant är det!



6 kommentarer:

Monica sa...

Men så fina blommor ni har i trädgården och vilket underbart väder! Låter så härligt!

Elisabet. sa...

Underbara bilder! Ni är allt bra långt före oss.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja, påskliljorna har komma också, vi får se om tulpanerna slår snart. Kamelian verkar inte blomma i år.

Steel City Anna sa...

Elisabet: vi har haft kallt länge på dagarna men skillnaden är att det inte är minusgrader på nätterna så blommorna håller igång! Men nu var det varmt i luften, sådär så man kan slappna av för första gången på länge när man går :)

Anne-Marie sa...

Ser fint och mysigt ut med våren som verkligen kommit långt hos er.
Det var ingen dålig "bergsbestigning". :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: det är bra träning med dessa backar. Detta är väl i värsta laget dock ... Men jag sparar tid på att slippa byta buss i stan.