onsdag 16 mars 2016

Regniga dagar och konsten att lata sej


Det finns inget skönare än att lediga regniga kvällar bädda ner sej i soffan med katten och titta på Gilmore Girls ... Mars har varit en rätt kall och ruskig månad än så länge. Här kommer lite klipp och anledningar till att den här serien är så bra ...

Alla invånarna i den lilla staden Stars Hollow ... Scener som dessa händer hela tiden.


Komplicerad kärlek ... Så bra skildrat!


Och det bästa porträtten av mödrar och döttrar kanske någonsin.


Dessutom utspelar sej alltihop i den här mysiga stan ...


Michel är alltid rolig!


Humor och tårar i varje avsnitt!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig sett Gilmore Girls. Får väl bättra mej!
Håller dock med om att det där med att kura ihop med choklad och TV är härligt.
TAck för alla dina trevliga kommentarer hos mej. Vi verkar ha ganska lika upplevelser av UK.
Ha en skön dag!

Steel City Anna sa...

Lenaiwales: det är en jättebra serie! Igår var det en himla kall dag igen efter två fina dagar. Men perfekt för en kväll i soffan :)

Annika sa...

AWWWW...ett GG inlägg.
LOVE IT!
Du och jag är ju de besatta GG-bloggarna ;-)
Ja, det är en jättefin serie om starka kvinnor med mkt humor och vackra miljöer (om än soundstages i Hollywood, men ändå ...)
OCH nu har vi Gilmore Guys att lyssna på- GUD vad jag gillar dem! FNISS!
OCH snart, snart har vi Netflix som släpper nya GG!
Är avis på alla som ännu inte sett GG!
Tack för härlig inlägg!

Steel City Anna sa...

Annika: Jag kollar om hela serien nu från början för att komma ikapp Gilmore Guys :) Just nu i mitten av säsong 4 när Rory börjat på Yale. Den säsongen tänkte jag på första gången du skrev om Elon och andra universitet när ni var i början av ansökningarna. Det är en av de bästa säsongerna tycker jag! Hörde du när Luke/Scott var med i Gilmore Guys? Han verkar väldigt trevlig och smart, kul avsnitt.

Monica sa...

Tyckte också det var så bra fast roligast att se dem med dig så vi kunde diskutera och jag som inte var så insatt fick bra sammanfattningar av dig.

Steel City Anna sa...

Mamma: Jag får ta med några säsonger till Sverige :)

Monica sa...

Ja just det:-)

Annika sa...

Nej, fasiken!! Har inte hört det!
Vilket var det? minns du vilket nummer det hade?
Love that GUY!!!
Ja, vad kul att du lyssnar så, så att du hänger med Gilmore Guys.
Har garvat mkt åt dem och deras analyser.
Skulle vara kul om Lauren Graham dök upp där. OCH Amy, hehe...
Säsong 4 är jättebra, och jag kan verkligen känna igen mig där. SÅ var det ju! På så många sätt.

Steel City Anna sa...

Annika: det var alldeles nyss jag lyssnade sa borde vara sasong 3 eller 4 ... Har det nedladdat hemma sa kan kolla upp ikvall!

Ja, Lauren borde vara med!