måndag 28 mars 2016

Annandag påsk

Jag är ledig idag denna Bank Holiday efter att ha jobbat de andra påskdagarna, det är jätteskönt och det gör ingenting att det regnar. Jag ska njuta av all påskmat jag lagade sent igår kväll och titta på TV i pyjamas och tofflor. Stora koppar te och kardemummasnurror!

Önskar er en fin annandag påsk, kanske den mysigaste dagen på året efter julen!

Kungsängsliljor på gång i trädgården




Påskpresenter från min vän. Denna var rolig!
Och denna så söt!

Älskar ägghalvor ...


8 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt mysigt du har! Både ute och inne, härligt med blommor i trädgården och härligt med vacker och god mat. Bullarna ser väldigt goda ut och chokladklubban frestande. Janssons är toppen och inkokt lax nästan bäst av allt, så gott. Ha en underbar avkopplande dag käraste!

Steel City Anna sa...

Mamma: skönt med en dag när maten är klar redan och man kan fokusera på ätandet :)

Ruta Ett sa...

Vilket fint påskfat du har, det där som bullen ligger på!
Och så mycket gott du har att äta! Här gillar vi också ägghalvor, som du. Att steka brödsmulor av mörkt bröd och strö över kaviar eller sill på ägget var supergott (nytt för i år från min matlagande make). Prova det!

Steel City Anna sa...

Ruta ett: det låter väldigt gott! Fatet har jag fått från mamma :)

Anne-Marie sa...

Men så mycket gott du bjuder på.
Blir hungrig. :)
Trevligt att ni har annandag påsk. Finns inte i USA.

Elisabet. sa...

Läser ikapp lite och blir nästan hungrig ,-)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, helgdagar i samband med påsken uppskattar jag verkligen! Och att maten är lite enklare än på julen, egentligen det godaste från julbordet :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: förstår det :) Janssons blev väldigt god denna gång, hade enbart vispgrädde :)