onsdag 11 mars 2015

Vårvinter i Millhouses Park

Det är bitande kallt denna eftermiddag men mycket folk ute ändå i den här fina parken som har fått ett sådant uppsving de senaste åren: jättefin lekplats, vackra stenar och vattenfall vid ån, olika löparbanor och promenadslingor, utegym, tennisplan, pingisbord och upprustning av den gamla kvarnen från 1200-talet. Jag längtar till sommaren när parken verkligen lever upp med småbåtar, glassbil och massor av rosor. Men än är det vinter kvar säger mor.

Den gamla kvarnen som givit parken och området namnet Millhouses. Läs mer här.
Utegymmet
Det var länge föroreningar i floden men nu kan fisken leva här igen! Bäcköring och simpor bland annat.



Dammen är öde och nästan tömd på vatten. Såhär ser det ut på sommaren.
Gammalt hus från 1700-talet, kanske ett stall? Nu är det iallafall en Flaming Grill restaurang.

Jag tror att detta ska bli passionsblommor
Jag gillar ledorden för den nya lekplatsen!

4 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt fina foton! Och vad roligt det är att parker sköts om så här fantastiskt! Och får vara fina och välskötta, man undrar om det är mycket personal involverad men sedan verkar det finnas en annan respekt än här att inte förstöra. Härligt att se sommarbilderna, man glömmer från år till år hur vackert det är:-)

Steel City Anna sa...

Det mesta jobbet gjort av voluntarerna i Friends of Millhouses. Kanske gar med dar eller sa borjar jag hjalpa till pa katthemmet :)

Ulrika sa...

Jag bara suckar och suckar.., det är så vackert!! :-)

Steel City Anna sa...

Ulrika: Det är en jättefin park och även skogen ovanför är vacker med utsikt vida omkring men ack så backig :)