måndag 2 mars 2015

Snowdrop Walk

En småkall dag åkte vi till Hopton Hall där de har snödroppsvandring varje februari och mars. Det finns många slott och herrgårdar i England som har Snowdrop Walks, och det var väldigt mysigt och fint. Några plusgrader till och sol hade varit ännu bättre, men dimman bidrog till att det kändes som om man smög omkring mellan dröm och verklighet där i den fina trädgården och på stigarna mellan alla snödroppar. Jag föreställer mej att det var just i en sådan här trädgård som Alice följde efter den vita kaninen och hamnade i Wonderland. Gyllene pilar visade vägen fram och tillbaka, upp och ner, genom vackra grindar och labyrinter. Tea rooms fanns också, väldigt gulligt.

Tog en stund innan jag insåg att den här hägern inte var levande.
















Vintergäck.




















Här får man fantisera om hur fint det blir när björkarna slagit ut!









6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, milda makter såna mängder med snödroppar!!! Och så vackert där var!

Ulrika sa...

Det är så vackert att man nästan inte står ut att vara så långt bort från det!!

Med din blogg och serier som Shetland och Grantchester och Midsomer...livsfarligt. Man vill flytta!! :-)

Monica sa...

Så otroligt vackert! Jag förstår precis att Peak District får första pris i internationella listor på vackraste platser och omgivningar att se och uppleva. Allt dokumenterat av mästerfotografen blir än bättre!

Ruta Ett sa...

Så vidunderligt vackert!

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder. Underbara miljöer. Jag njöt verkligen av alla fina bilder. Tack för att du visar från din vandring.
Daggan i Östergötland

Steel City Anna sa...

Elisabet: ja, hur många som helst och många olika sorter! Jättefint ställe.

Ulrika: jag känner ofta så när jag ser dina bilder :)

Mamma: förstår jag med :)

Ruta ett: snödroppar är bland det vackraste som finns, helt klart.

Daggan: tack och vad kul att du gillade det!