lördag 21 mars 2015

Eftermiddag i the Peaks

Direkt efter jobbet tar jag bussen och susar ut till får och gröna kullar. Jag känner en sådan lycka att detta är möjligt! Det är kallt men soligt med ett skimmer i luften och ljuset ger energi så trots en intensiv vecka går jag i flera timmar efter att först ha stärkt mej med en battered sausage. Sen är det inte så dumt att ha en make som kommer och hämtar en när man är trött på att vandra.









Tänk att när jag går på det här knöliga underlaget då får jag inte ont nånstans som jag brukar (knän och rygg) oavsett hur långt jag går.

4 kommentarer:

Monica sa...

Men oj så fint det är! Och dessa gröna kullar! Och de andra med det vackra ljuset, underbara foton! Och så fåren på det. Är intressant detta med underlag, vi är inte byggda för asfalt utan för lite ojämnheter så att alla små och stor muskler får arbeta och kommer i balans. Ni bor verkligen otroligt vackert!

Steel City Anna sa...

Det är verkligen en intensiv grön färg här!

Ulrika sa...

Nej men sluuutaaaaa!! :-D

Fy faderullan vad VACKERT!!!!

Steel City Anna sa...

Ulrika: tack! Jag håller med :)