onsdag 25 mars 2015

Upp och iväg

Väderprognosen utlovade en strålande morgon men en mulen eftermiddag och regn till kvällen - och just så verkar det också bli. Därför var jag uppe tidigt trots en ledig dag och bara drog iväg ut till the Peak District efter en snabb frukost. Det var varmt, fågelsång och soldis. Björkarna har blivit lila och andra lövträd har antagit en grågrön ton av begynnande knoppar och löv. Det är så vackert att jag nästan inte vet vart jag ska titta. När det är dags för lunch är jag redan tillbaka i Sheffield igen, ganska rejält utmattad efter många uppförsbackar. Jag dricker kaffe och äter lunch på väg hem för att få lite extra krafter i benen till den sista biten. Hos slaktaren får jag en massa extra korvar när jag köper lite bacon till morgondagens frukost. Nåja, livet må vara upp och ner men sådana här timmar som idag, är ren och skär lycka!











4 kommentarer:

Monica sa...

Så vidunderligt vackra bilder på ett vidunderligt vackert landskap. Så fint ljus! Är det graven förresten den runda stenen hos Robin Hoods bästa kompis och vän?

Steel City Anna sa...

Nej det får ett eget inlägg sen för det är så spännande :)

Ulrika sa...

Underbart vackert!!

Steel City Anna sa...

Ulrika: jag valde rätt dag för idag har jag sett på Facebook från vänner som bor här att det snöat!