torsdag 1 januari 2015

Happy new year!

En stillsam och trevlig nyårsafton har det varit. Våra vänner är på puben men vi har inte orkat iväg och nu känns det som att det är läggdags snart faktiskt. Ett äldre par i mataffären tidigare dag valde varsin rolig tidning till ikväll, och jag kände att precis så skulle jag också kunna göra, fast jag är minst 40 år yngre. Vi har ätit god mat och tittade sedan på fyrverkerierna från London på BBC och konserten med Queen - We will rock you på säckpipa var kul! Kanske tar jag mej en titt på Skansen på Svt Play innan jag somnar.

Ingen sophämtning blev det imorse eftersom gatan utanför var en hal iskana, vi grannar gick senare ihop och sandade en bit var eftersom det utlovade regnet dröjde. Milt som det var hörde man då och då dova dunsar när snön föll från taken. Nu har regnet äntligen kommit och det ska återigen bli runt tio plusgrader. Tänk att man kan bli så glad för regn! Imorgon är det tillbaka till vardagen för mej med jobb och det känns i det stora hela rätt så skönt. Att få ha mellandagar, det var verkligen en fantastisk gåva. Jag hade glömt hur det kändes. Nu är jag utvilad och pigg igen efter all feber.

Jag hoppas att ni alla haft en fin start på det nya året!




Inte lika tjusigt här som på TV men grannarna smälde en del raketer. Snön har nästan smällt nu ser man här.
Av fyrverkerierna fångades endast dessa från min trädgård. Tyckte det blev fint på sitt sätt. Det nya året är väl såhär lite luddigt i kanterna med en del ljuspunkter.





Hummer till middag, himmelskt gott!
Fina granen, vill inte skiljas på den än på ett tag.
Irländsk kristall, julklapp från en vän. Jättefina!

Utmattad kisse efter all mat och spännande hummerdoft



En sista Aladdinask som det sparts och sparts på
Katten fick fyra-rättersmiddag
Torrfoder, kattmjölk, kalkon och räkterrine. Hon var så duktig och åt allt pö om pö. Torrfodret står alltid där så det räknas inte riktigt.






4 kommentarer:

Monica sa...

Det ser alldeles alldeles underbart ut alltsammans. Härligt lyxigt med hummer, fina ostar och allt annat, vackra blommor och så fina ljuslyktor, Mr P har väldigt god smak, han måste tycka om och lägga märke till vackra ting för allt är snyggt som han handlar, han är ju väldigt bra på att välja rätt kläder till present, det är ändå väldigt svårt. Ja maken din är duktig på det också, ser att han har en söt virvel där på toppen:-), ser ju aldrig så högt annars:-), det är gulligt. Och kissen fick sin lyxmat ser jag och verkar nöjd:-), puss och kram, nu ska vi sova med. Och fint när grannar tar egna tag och hjälps åt, och inte sitter och väntar på kommunen, staten eller EU;-).

Steel City Anna sa...

Det var otroligt gott och alldeles lagom mättsamt. Ja det är lite mer fart på folk här och det passar mej ;)

FREEDOMtravel sa...

God fortsättning på det nya året önskar vi från Portugal!

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: tack detsamma och fortsatt trevlig resa också :) såg soligt och fint ut i Portugal.