söndag 17 augusti 2014

Årets sommarpratare

Så har de nu kommit och gått, alla sommarens sommarpratare, och jag har lyssnat på dem allesamman. Ett ovanligt politiskt sommar trots avsaknad av just politiker. Nedan följer hur jag tyckte, hur tyckte ni?

De som berörde mej till tårar
Fredrik Wikingson
Athena Farrokzhad
Christian Falk
Caroline Winberg
Mustafa Can

De som var trevliga att lyssna till, men vad sa de egentligen?
Antje Jackelen
Ingalill Mosander
Anders Barany
Edda Magnason
Jeppe Wikström
Therese Söderlind

De som jag fick tvinga mej att lyssna färdigt på
Timbuktu
Sanna Nielsen
Johan Croneman
Johan Theorin
Simon Kyaga
Linda Nordin
Kjell Westö
Linda Pira
Marianne Bernadotte
Sebastian Kirppu
Jonas Eriksson
Monika Ahlberg
Per Fritzell
Baker Karim
Mette Rhode Sundström
Henrik Stenson
Bi Puranen
Felix Kjellberg
Annie Wegelius
Björn Wahlroos
Gunhild Carling
Svante Pääbo
Loa Falkman
Dr Alban

De som jag lärde mej någonting nytt av
Natalia Edenmont
Heléne Ripa
Andreas Dregen
Morgon Narrowe
Sofia Helin
Oskar Khilborg
Anna von Bayern
Po Tidholm
Agnes Wold
Karin Hermansson

De som jag fascinerades av
Lars Palmgren
Fredrik Rydman
Börje Salming
Navid Modiri
Åsa Larsson
Gunilla Palmstierna-Weiss
Steve Angello
Bea Uusma
Nina Lagergren

De som fick mej att skratta
Eva-Britt Strandberg
Martina Montelius
Jesper Rönndahl
Bea Szenfeld

Top 5
Mustafa Can
Christian Falk
Fredrik Wikingsson
Athena Farrokzhad
Börje Salming

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilken otroligt bra lista med dina analyser, och vilket minne du har men det vet vi. Har inte lyssnat på alla men kan bara instämma i det du skriver och nu dröjer sig Mustafa Can kvar, mycket vackert program. Och en del av programmen tänker jag på, sommarvärdens förhållningssätt och hur de hanterar själva livet, att det ger eftertanke och man minns är ett bra betyg i allt brus.
Sedan hur du hunnit lyssna på alla är otroligt bara det, men du planerar väldigt väl vet vi.

"Det finns inget finare ljud i världen än när telefonen ringer hos en ensam människa. Det är ett ljud som vem som helst kan skapa."
Det var mycket talande av Fredrik och har blivit citerat i tidningar så jag har klippt ut det.
Och många andra sa saker som jag tänker ofta på. Då är det bra sommar:-).
Och genast nästan kom hösten, idag, och det kändes bara så skönt och uppfriskande.

Monica sa...

Och jag ska lyssna på flera under hösten, är bra att veta vilka jag ska välja för det förstår jag nu:-)

Elisabet. sa...

Du är inget annat än MAKALÖS!

Steel City Anna sa...

Mamma: Fredriks var väldigt bra, han sa mycket fina saker. Och Mustafa är Sveriges bästa skribent.

Elisabet: jag lyssnar noga :) vilka tyckte du bäst om?