lördag 16 november 2013

Varma kläder

Jag har handlat lite nya varma kläder. Det är verkligen ruggigt denna månad och värre blir det väl. "Snoddar" istället för halsdukar finns överallt. De är som en ögla man trär ett par varv. Jag är ganska förtjust i dem. Tröjor har jag knappt några, koftor och cardigans däremot, men stickade tröjor är mysiga. Denna blir bra. Vantar som är ordentligt varma är svåra att hitta, jag är glad för mina stickade som mamma skickade från Sverige. Har fått flera kommentarer på spårvagnen om vart jag kan tänkas ha köpt dem, att de ser mysiga ut.

4 kommentarer:

Monica sa...

Snyggt! Och vad kul med vantarna! Såna kan jag ha i min boutique;-)

Trillingnöten sa...

Jag är lite sugen på en sån där tubsjal, eller vad sjutton de kallas...Ska kanske införskaffa en så småningom, när den rätte dyker upp!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: är de på modet i USA också?

Steel City Anna sa...

Mamma: många äldre tanter som tittat på dom :)