torsdag 7 november 2013

Överraskning!

Idag hittade jag en liten lapp från brevbäraren när jag kom hem att det fanns ett paket hos grannen. Jag gick dit och hämtade en blå låda från mamma. Grannarna hade gissat hela dagen vad det kunde vara i, kanske spel, en dator kanske, böcker, ja den var ganska tung så nåt sånt måste det vara. Jag sa att förmodligen var det mest godis och kaffe från Sverige i den, från min mamma. Ett av barnen tittade storögt och sa med eftertryck att oj, vilken snäll mamma du har.


Fin blus, under skymtar en julig matta och en adventsstjärna


Tack mamma!

7 kommentarer:

Monica sa...

Varsågod älskling:-), det blev en hel del och bara lite godis denna gång. Så bra att det finns grannar som förvarar sverigepaketen:-) och vilken snabbhet av posten, både här och där, de får en eloge. Hoppas allt blir bra och kommer till användning, rena julafton en novembertorsdag, precis vad ni behöver:-), puss och kram!

Anonym sa...

Åh vilken fin present.
Julafton redan nu : )

Trillingnöten sa...

Jag är imponerad att hon fick i mazariner som dessutom ser helt omosade ut! DET kallar jag bra packning!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: och muggarna :)

Skullalundanna: ja, nu kan julen börja :)

Mamma: det gick verkligen snabbt, nästan lika snabbt som för mazarinerna att försvinna :)

Monica sa...

Jaså;-), hälsa att jag nästa gång stannar en vecka för varje mazarin;-)

PS muggarna var lite svåra att få plats med eftersom jag ville att de fina kartongerna skulle komma med, så all personal inblandad måste lasta försiktigt och sedan hade du ju barnvakt hela dagen på det stora paketet hörde jag:-)

Saltistjejen sa...

Åå så härligt!!!! Och jag håller med grannsonen. Vilken gullig mamma du har!
:-)

Steel City Anna sa...

Saltistjejen: ja, det är mycket jobb med alla fina saker och packandet och postandet :)