söndag 17 november 2013

Underbar höstdag

Igår var jag uppe med tuppen och gick en lång morgonpromenad som blev förmiddag och lunch i strålande sol innan jag åkte hem. Färgerna är som allra vackrast just nu. Milt och fint väder, kunde sitta på en bänk och läsa tidning utan att frysa. Inte illa för november. Ikväll tänds juleljusen i stan men jag är ganska trött idag och håller mej hemma. Jag är så glad att jag hann vara ute igår och njuta av ljuset. Idag är det ganska grått igen. Och det talas om att nästa vecka, kommer vintern ...




























6 kommentarer:

Monica sa...

Åh vilka ljuvliga foton! Så vackra!
Och Christmas lights switch on hade jag gärna deltagit i igen:-), förstår att du är trött så sunt att vara hemma lite när du kan.
Far din sa idag att han tyckte det varit för lite jul hittills i år men kan bero på att jag inte farit runt med honom på julmarknader och julavdelningar än:-), kommer;-)

TTur sa...

Har följt din blogg ett tag och vill tacka för inspirationen.
Kul att se en annans svenska 'omdöme' om staden, England generellt och hur Sverige ser ut från utlandet.
/Janis fru :)

TTur sa...

Har följt din blogg ett tag och vill tacka för dom visa orden.
Kul att se/höra ditt 'omdöme' om staden, England och hur vi ser på Sverige från utlandet.
Så mycket igen kännande.
/Janis fru :))

Steel City Anna sa...

Mamma: ja här är det iallafall väldigt mycket jul :) julgranen kommer snart fram :)

Ttur: tack, vad kul! :)

Jani sa...

Vackra höstbilder från ställen man känner igen ;)Och visst hade dom rätt om vädret det var svinkallt idag jämförs med hur det var i helgen :)

Steel City Anna sa...

Jani: Tack! Ja, mycket frost imorse och riktigt kallt! Hoppas på att snön håller sej borta, det blir sånt kaos.