torsdag 17 oktober 2013

Små skatter

Detaljer, tycker jag om. Vid en storslagen vy sätter jag mej på marken och hittar en fin sten. När vi var på smekmånad och anlände till Colosseum första gången tyckte jag att det var väldigt vad det var mycket hästskit vid murarna. Men man är som man är. Och många små skatter finner jag.

Vackra stenmurar
Strån, påminner om svensk sommar
Ormbunkarnas detaljrika blad
En svärm knott i höstkvällen
Gammelrosa ljung
En rostig spik med spindeltråd
Ett nät i solen
Som bomull
En kärleksförklaring på en bänk

6 kommentarer:

Monica sa...

Så vackert Anna!

Anonym sa...

du har verkligen öga för detaljer som gör bilderna så mycket mer spännande. Vackert!

Saltistjejen sa...

Jag tycker också om detaljer. Små ting. Men visst, jag är en sucker för panoramavyer också haha!
Tror dock det är bra att man kan se de små sakerna i helheten också. Gäller även det lite mer "abstrakta" med att kunna njuta av det lilla i tillvaron.
:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: tack :)

Skullalundanna: tack, vad roligt att du tyckte om dem.

Saltistjejen: just precis!

Jani sa...

Man kan hitta mycket smått o gott på en promenad, fina bilder på detaljerna.

Steel City Anna sa...

Jani: tack!