lördag 26 oktober 2013

Lista

En god lista kan aldrig motstås. Jag tycker om lite oväntade frågor och svar som man kan läsa runtom i cyberspace. Den här hittade jag hos Elisabet för ett tag sen.

Låt som när jag är ledsen sörjer till?
Jag är inte någon som vänder mej till musik särskilt ofta för att liksom förstärka en känsla. Jag tycker om när det är tyst. Men det kanske ändrar sej. För tröst sviker Johnny Cash aldrig. Men jag har nog aldrig suttit och sörjt till en sång jag valt medvetet just för det syftet. Det kanske är konstigt. Jag antar att om jag är ledsen så kan jag sörja till vilken musik som helst. Eller ingen alls. En av de sorgligaste sånger jag vet är The winner takes it all med ABBA.

Beroende av?
Kaffe och svenska tidningar.

Vem behöver du mest just nu?
Min närmaste familj.

Vad tror folk om dej?
Om de känner mej så behöver de inte tro särskilt mycket, jag bär hjärtat utanpå.

Vad får du oftast komplimanger för?
Att jag lagar god mat, från maken.

Brukar du skratta för dej själv?
Ja, rätt mycket. Och le.

Vad står det i ditt senaste inkomna sms?
I'm home xxx

Nästa mål i ditt liv?
Att hitta ett lugn. Bara vara.

Hur svarar du i telefonen?
'Hello' privat. Brittiskt långt och artigt annars.

Vem ringde dej senast?
Maken.

Antal timmar sömn inatt?
Ungefär 6. För lite. Vill och behöver sova mer.

Brukar du komma i tid?
Oftast. Jag tycker hemskt illa om att vara sen. Och om att jäkta. Men det blir ibland som det blir.

När mår du bra?
Hemma vid en god frukost. Läsa tidning innan läggdags. Gå i skogen. När jag åker på någon liten utflykt.

Hur känner du dej nu?
Allt möjligt. Svårdefinierat.

Vanligaste färg på dina kläder?
Svart, blå och grön.

Var du aktiv i skolan?
Ja, jag tog allt på största allvar.

Favoritdryck på morgonen?
Kaffe, det finns inga alternativ.

När brukar du oftast gå och lägga dej?
Runt midnatt.

Är du blyg?
Nej.

Sysslar du med någon idrott?
Nej.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja.

Är du bortskämd?
På det sätt att jag bor i ett relativt tryggt land, ja. I största allmänhet, verkligen inte.

2 kommentarer:

Monica sa...

Alltid intressant och spännande att läsa dina svar även fast jag känner dig väl som mor så är det som jag skrev intressant, spännande och ger mycket, tänker alltid till en extra gång, puss och kram mamma och pappa med

Steel City Anna sa...

:)