fredag 16 december 2011

It's beginning to look a lot like Christmas

Snö längs vägen till jobbet imorse. Kallt på kontoret. Svettigt på sprängfylld spårvagn. Stressig klappjakt i affärerna men inte alls så farligt som tidigare år. Att det är ekonomisk kris i landet England, det märks tydligt! Men julstämning är det. Varenda pub är full med glada människor och ölen flödar. Jag stannade till en timme med några vänner men ville snart hem och ta det lugnt. Imorgon ska jag jobba igen. Sen ska jag mysa, titta på Pettson, dricka te och slå in de sista julklapparna. Att strunta i julbaket iår var fantastiskt befriande.

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är mer snö hos dig än här:-), det är riktigt Englandsregn och rusk, blåst och mörker här;-). Tittar på alla fina foton nu ikväll, mailar sen, puss och sov gott!

Saltistjejen sa...

Låter som du har en skön tid nu. Jag tycker det låter så härligt att pubarna är fulla med folk som är glada. på något vis låter det så gemytligt. :-)
Kram!

Trillingnöten sa...

Awww, äntligen lite julig stämning precis överallt :) Människor börjar hinna fatt oss julgalna!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: det är på tiden!

Saltistjejen: England är ett gemytligt och gammaldags land :)

Mamma: Jag ser fram emot våren!