lördag 31 december 2011

Året som gått

Tillbakablick i bilder, de sista timmarna av 2011. Ett klart bättre år än 2010!

Januari
Januari-rea. Det är kallt och vintrigt. Mamma kommer på besök.
Februari
Jag köper massvis av tulpaner. Våren börjar komma, små tecken överallt.
Mars
En härlig månad, kanske årets bästa. Våren slår ut med full kraft.
April
Två veckors semester i Sverige. Vi har strålande sol hela tiden, jag blir solbränd och körsbärsträden i Kungsträdgården har just slagit ut.
Maj
Kakor och tårta efter the award ceremony i stadshuset i Sheffield. En rolig upplevelse. Karin får en bebis!
Juni
Sommarbröllop i Prag, maken är best man. Det är sagolikt vackert.
Juli
Mamma och jag åker till Edinburgh och Birmingham. Jag börjar hitta hösttecken - rönnbär och kastanjer!
Augusti
En skön månad. Jag har roligt i Norfolk Park och fascineras kolossalt av re-enactment eventet av bland annat andra världskriget.
September
Indiansommar. Underbart väder, fantastiska höstfärger. Picknick i parken.
Oktober
Det varma vädret fortsätter. Går mängder med promenader.
November
Grått, grått, grått. Vackert ändå, och vilsamt. Vi flyttar till en ny lägenhet. Jag jobbar flera veckors övertid på en och samma månad, opererar ögonen och har migrän i en vecka.
December
Minimalt med julstök. Många fina julklappar. Vädret är extremt kallt, sedan extremt milt och blommorna blir förvirrande, kanske vi också. Jag tycker att mörkret är värre än någonsin. Längtar till våren.

7 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Ett år! :) Det är härligt! Jag hoppas ditt 2012 blir minst lika fint :) Jag gillade också programmet om kungafamijen förresten. Såg det nyss!

Maggan sa...

Kära Anna!
Tack för vackert och härligt inlägg om ditt år 2011. Det är så roligt att få följa dig och ser fram emot kommande blogginlägg under 2012!

Gott Nytt År, önskar
Maggan

Elisabet. sa...

Så otroligt vackra bilder och du har blivit en SÅÅÅ duktig fotograf!

Monica sa...

Så mycket vackert! Och en del ligger bakom, ett års innehåll, det rymmer mycket.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Ett klart uppsving från förra året, både mitt år och Kungafamiljprogrammet :)

Maggan: Tack så mycket! Vad roligt att höra! Gott nytt 2012.

Elisabet: Tack :)

Mamma: Det har varit ett händelserikt år!

Mian sa...

Vilken vacker årskrönika! Tack för alla härliga inlägg.
Gott Nytt År.
Vi ses nästa år igen.

Steel City Anna sa...

Tack Mian! Gott nytt år!