fredag 30 december 2011

December

December var helt utan snö, men till en början med bitande kyla, nu istället rena vårvärmen. Julen kom och gick fortare än kvickt - redan på julaftons kväll kom mejlen att rean börjat. Jag tog det lugnare med mat och pyssel än någonsin tidigare och gick desto mer till puben. Det är någonting jag kommer fortsätta med tror jag! Istället för julbord har vi mer ätit en jultallrik, och lagat en rätt i taget, nytt och fräscht. Advent hanns överhuvudtaget inte med, men vad gör väl det egentligen. Fokus låg på att flytta, få iordning i den nya lägenheten och överleva på jobbet. Hade ingen semester kvar över jul så det var tur att den inföll på en helg, förvisso hade jag jour som ändå var någorlunda lugn. Och med tid på kontoret har jag hunnit förbereda för nästa år; till och med skrivbordslådorna är i finfin ordning.

Nu ser jag fram emot det nya året!

3 kommentarer:

Monica sa...

När vi kom hem ikväll så är det ju så julpyntat i loungen och lite tänkte jag har det varit jul eller? Känts så förvirrat på något sätt och regn på den svarta asfalten. Köpte en flaska Blutsaft och när den är slut är det nog lite ljusare. Skönt med ett Gott Nytt År nu.

Steel City Anna sa...

Det blev en lite konstig månad, jag tänker kanske fira jul igen på Trettondan :)

Monica sa...

Anna, det var en idé jag kanske tar efter:-)