måndag 5 december 2011

Frukost på puben

Det är jag och tre herrar, alla i basker, utspridda över den stora publokalen med brokiga mönster. Jag sitter i hörnet allra längst in och beställer en gigantisk Full English breakfast. Fast utan vita bönor. Och utan blodpudding. Den snälla unge mannen vid bardisken undrar om jag kanske vill ha nåt annat i stället. Vad kan man få? undrar jag då. Precis vad du vill, säger han. Jag skrattar och säger att då vill jag ha extra bacon. Och en till jättechampinjon. Det kan ordnas. En mycket modest önskning menade han. En av herrarna i basker ler över sin pint. Jag sitter länge och äter, dricker kaffe och drömmer om att när jag blir tant, då ska jag nog mer bli som en gubbe. Förmiddagar på puben. Kanske även en basker. Lugn och ro.
Slut på semester för i år. Detta var den sista gyllne morgonen.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Ooo vad det ser smaskens ut! Och mysigt! :-)

Steel City Anna sa...

Ja, det ska jag minsann göra fler gånger, äta pubfrukost :)