söndag 18 april 2010

Önsketänkande

Utsikt från Botanical Gardens. I ett sånt där hus skulle man bo. Och titta ut genom den lilla vindskupan. Och ha en liten katt kanske, eller två. Och på dagarna skulle jag skriva på maskin om Eddan och Ragnaröken. Och fundera över fonologin i förhistoriska språk. Och jag skulle bara ha kläder av lin och stora träsmycken med elefanter. Och dricka stora mängder kaffe och kanelte. Och promenera långsamt i parken och fotografera magnoliaknoppar. Nu är nu livet inte så. Men det kanske blir. Rik ska jag bli, bara först. Magnoliaknoppar har jag iallafall, helt gratis.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Härligt. Härligt med drömmar.

Sommaren 1992 besökte jag sydvästra England, tillsammans med min då sexontåriga dotter.

Hur tydligt som helst minns jag sista dagen i Lyme Regis, när jag stod nere i byn och lyssnade till kyrkklockeklangen .., och det var så vackert, så vackert och jag tänkte att "så fint kommer jag aldrig att få bo!"

Men det gör jag nu.
Skåne påminner i mycket om den delen av England tycker jag.

Det där mjuka, lite kulliga.
Lummiga.

Carro sa...

Åh Anna jag kan verkligen visualisera dig i det huset med allt det du beskriver! Se så, sätt fart och tjäna pengar så det blir realitet ;)

Annas mamma sa...

Det är så roligt att gå runt och fundera på vilka som bor i alla vackra hus och vem vet, kanske en dag det är vi?
Men någon ragnarök vill jag inte veta av, har nog med askan från den ön just nu, som tur är bor jag bra;-)