måndag 8 augusti 2011

Vilseledande skyltning

En optiker på Glossop Rd gillar att att fixa och dona i skyltfönstret. Det är fullt av snögubbar på vintern, hjärtan i februari, slipsar till Fars Dag, påskägg till påsk, pumpor till Halloween och nu på sommaren, blommor och söta små djur. Detta kan tydligen vilseleda kunderna, som inte har uppmärksammat att det faktsikt ligger ett eller annat par glasögon bland alla andra attiraljer. Därav denna söta klargörande skylt:
Jag tycker det är så charmigt att jag funderar på att byta till denna optiker.

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det skulle jag också göra om jag bodde där!!
Vilken härlig människa!

Lena sa...

Riktigt charmigt. Den optikern hade nog blivit mitt val också.

Cecilia N sa...

Kul!

I Umeå fanns (finns kanske fortfarande, jag har flyttat) en optiker som hade de mest roliga busiga annonser första april i tidningen. Inte vilseledande, men busiga.

Trillingnöten sa...

Vilken fantastisk optiker! Klart du ska byta :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: Visst är det!

Lena: Vädigt charmigt!

Cecilia N: Optiker är kanske ett spännande släkte :)

Trillingnöten: Jag funderar helt klart på det :)