tisdag 2 augusti 2011

Birmingham beauty

Jag har en svaghet för vackra och egensinninga hus (fler hus-liga inlägg kan hittas här och här och här och här och här) och i Birmingham fanns det mycket att titta på.
Tinnar och torn
Tydliga skyltar.
En synnerligen snygg grind
Lägenheter vid kanalen
Gamla entren till kyrkogården i the Jewellery Quarter
En viktoriansk urinoar!
Vackert vid the Central Library
En bekväm staty
So very British!
The Council House
The Town Hall
Rostiga gamla skyltar är jag mycket svag för och sånna fanns det många
Tjusigt klassiskt!
En liten bit av The Bullring
Den inte helt charmerande utsikten från hotellet som jag tyckte om ändå
Betonghus ala Birmingham
The Rotunda, cylinder med massvis av lägenheter

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tegelhus påminner mig om Ystad. I alla fall rött tegel. Sååå vackert!

Du gör så mycket reklam för England, att någon gång ska jag gå i "dina fotspår" och uppleva allt detta själv.

T a c k som visar och berättar!

Trillingnöten sa...

Hus kan vara så vackra! Påminner mig lite om när vi var till Boston. Trånga gränder och lagom höga hus gillar jag. Lite Gamla Stan...Ofta tycker jag att hus som görs idag kan vara lite väl tråkiga och praktiska :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: det tycker jag absolut att du ska göra :)

Trillingnöten: Det tycker jag också! Boston skulle jag gärna vilja besöka.