tisdag 30 augusti 2011

Årets första höstförkylning

Nu är den här. Både Hösten. Regnet. Och Förkylningen. Tur att det finns starka och kanske lite farliga receptfria flunsa-bortmotare och mildrare i England. Jag köpte rejäla Lemsip-kapslar för dagtid och nattetid och ganska mycket choklad. Det ska jobbas imorrn och nån uppmuntran ska man ju ha. När jag betalade sa mannen i kassan, medan han sneglade på chokladen och pillren, "jo, du får ta och komma tillbaka och säga vilken medicin som hjälpte bäst!".

Roligt, tyckte jag. Jag älskar att det säljs godis på apoteken här. Boots var det för övrigt, som jag faktiskt såg i Sverige när jag var där i april, och många fler verkar det bli. Ett bra ställe!

5 kommentarer:

Monica sa...

Synd med förkylningen så där på en gång, hoppas den försvinner snabbt. Bra med Boots:-) var det i Huddinge du såg det?

Monica sa...

Ja ser nu i din länk, Huddinge och PUB, vad bra:-)

Turtlan sa...

Ja så har jag också undrat den senaste veckan ... när kommer första höstförkylningen?
Trodde den var på G förra veckan men det var nog tanden.

Men den lär komma!

Krya på Dig oavsett vad som lindrar snuvan!

Trillingnöten sa...

Säljer de godis på apoteket? Jag väntar med spänning på om det kommer hit :)
Och du hoppas förkylningen går över snart!!

Steel City Anna sa...

Mamma: jag åkte förbi det i Huddinge men var aldrig in.

Turtlan: Tack! Undrar varför det alltid är så att hösten inleds men virus och baciller.

Trillingnöten: Apoteken här har ett digert sortiment av piller, vitaminer, mediciner, smink, godis, städgrejer och tvålar och sånt. Boots har även världens bästa meal deal för 35 spänn - man får välja på smörgåsar, pasta, salader, sushi etc, lägga till ett snacks, onyttigt eller nyttigt samt vilken dricka man vill. Gör jag ganska ofta, räddar min dag :)