lördag 13 augusti 2011

Sommarens sista blommor

Farväl, högsommar. Välkommen, för-höst. Rosorna ståtar ännu och tävlar i skönhet. Men nästan alla andra blomster har börjat skrynkla ihop. September väntar runt knuten. Och jag tycker att det är så slående vackert, lika vackert som de första vårdagarna. Förvisso är rosorna planterade och säkert ömt vårdade, men ändå, att de kan vara så bedårande bara för att stå där och finnas till, utan något särskilt uppsåt alls, det tycker jag är så underbart obegripligt och liksom själsligt läkande så att jag blir nästan upprymd. Någonting anar jag att det är meningen att man ska lära sej av det.
Vacker
Vackrare
Vackrast?
Skira, skira höstanemoner
Skiftning
På sista versen
Solig
Gammelrosa
Oregano
Oskyldigt blå

6 kommentarer:

Monica sa...

Åh så ljuvligt vackra! Och höstanemonen är min absoluta favorit, kanske för den slår ut när mycket annat blommat över och så är den helt underbar i en bukett i rummet, knopp efter knopp slår ut och tänk att den vill blomma vid stugan:-)

Steel City Anna sa...

Höstanemonen är väldigt vacker!

Maggan sa...

Underbara blombilder!

Steel City Anna sa...

Maggan: tack! Rosorna är så stora och fina.

Mattias sa...

Fins blommor!! Var själv i den svenska fjällvärlden förra veckan och såg en del fina blommor. Ska kanske skapa ett inlägg om dem fram över.

Steel City Anna sa...

Mattias: Tack! Det tycker jag du ska!