fredag 15 april 2011

I en påse såhär

Gran bag - granary baguette. B Bits - bacon bits, knaperstekt bacon. Dessutom cream cheese och sallad, och skivat ägg. Mmm ...

Ja, såhär får man sin lunchmacka i en påse på ett typiskt engelskt vis, från speciella lunchaffärer som bara har öppet till 3-tiden på eftermiddagen på vardagarna.

Mer och mer faktiskt, har jag börjat assimilera mina lunchvanor och äter en macka istället för varm mat. Annat var det förr, som jag har skrivit om här.

Det känns liksom lite gulligt på nåt sätt. Och smörgåstanterna börjar känna igen en och vet vad man vill ha innan man beställt. Jag är svag för sånt.

2 kommentarer:

Monica sa...

Det är gott också:-) gör lite så med när jag är ute på egen hand i din stad.

Steel City Anna sa...

Det är väldigt trevligt, vi får gå dit i sommar :)