onsdag 6 april 2011

Sovmorgon

Jag hinner göra en full English breakfast och pyssla lite med blommorna innan jobbet. Det blir jobb hela kvällen och från sju imorgon bitti, så det gäller att ta vara på tiden. De här kaktusblommorna tycker jag är helt fantastiska. Den knalliga färgen, hur de slokar ihop som en platt droppe på nätterna och spänner upp sej som ett paraply när ljuset återvänder. På tal om växter, så har jag undrat länge vad detta är för träd - de är planterade här och var inne i city och har djupt mintgrön färg och riktigt kraftiga blad. Nån som vet?

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Inte en susning, men bladen liknar ju oxelns ..:?

Steel City Anna sa...

Samma form, men inte samma färg :) Jag har aldrig sett ett så mintgrönt träd nångång i Sverige, undrar verkligen vad det är.

Monica sa...

Vilken fin kaktus och träd vet jag inte så mycket om, särskilt inte de engelska, vi får gå med på nån trädgårdspromenad sen:-)

Steel City Anna sa...

Det är så sirliga blommor, jättevackra verkligen. Kaktusen hade jag glömt bort och inte vattnat på tre månader tills jag såg rosa knoppar på din födelsedag :) Det är kanske så det är i öknen :)