söndag 3 april 2011

Mothering Sunday

Idag är det Mors Dag i England. Jag köpte det här fånget med lila tulpaner som fanns speciellt för idag på Tesco. Och så har jag förstås bunkrat upp med lite Mors Dag presenter till Mors Dag i maj ...Det är gråmulet idag, jag är nästan lite lättad. Jag har ingen lust att gå ut idag, har en del att pyssla med hemma. Blommorna bland annat, har fått en liten dusch. Och så har jag sått lite frön på balkongen.Busken på balkongen som för en månad sen bara skymtade i grönt har nu slagit ut, och vinbärsbusken har fått pytte pytte bär:En blomkavalkad till alla mödrar som firas idag, grattis! (en orkide är min, den andra är från Winter Gardens).

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh så vackert, var blommorna till mig?;-). Tänk det har jag inte haft en tanke på, Mors Dag, nästan inte hunnit tänka alls men vår svenska är ju i maj som sagt:-).

Steel City Anna sa...

Ja blommorna får du virtuellt men presenter tar jag med mej :)