torsdag 7 april 2011

3 lärdomar

Lärdom 1:

Jag hittade några gamla cocacolaburkar med utgånget datum i ett skåp och hällde ut dessa i vasken. Efter ett tag tänker jag att det var väldigt vad det ser rent ut i vasken - den har länge varit lite brunfläckig och jag har gnidit med allehanda medel utan resultat - nu är den alltså skinande blank och silvrig igen!

Lärdom 2:

Cocacola är alltså starkare än alla de kemikalier som jag har i städskåpet. Ska jag fortsätta att dricka Cocacola? Nja, inte särskilt ofta iallafall ...

Lärdom 3:

Brittiska "This Morning" på ITV och "Efter Tio" på TV4 har ganska ofta samma teman samma vecka. Denna vecka har till exempel båda programmen haft med en drömtydare (This Morning från imorse, klicka här. TV4, klicka här). Frågan är, är det Malou som apar efter ITV, eller tvärtom? Malou kan ju vara en stor hit bakom kulisserna på ITV, vem vet ...

2 kommentarer:

Monica sa...

Fanns det fler cocacolaburkar utgångna? Jag hällde ut en del också i januari:-). Hört om de som städar toan med den drycken:-) lär vara effektivt. Intressant med Malou och programinslagen, såg det där om drömmerierna, var inte så tokigt:-)

Steel City Anna sa...

Ja, toaletterna har jag provat med Cocacola men inte sett nåt större resultat.

Jag drömmer inte så ofta saker som jag kommer ihåg, men om jag drömmer brukar det vara att jag är försenad eller vilse.