måndag 25 april 2011

Glad Påsk!

Påsken är över, och glad är den väl också. Påskläsningen är avklarad - jag kan rekommendera alla fyra i det förra inlägget av varierande anledningar! Den omtalade kungaboken var överraskande välskriven och innehöll mycket värre skelett i garderoben än vad jag tycker att debatten lyft fram. Pocketgåvan hade också ett intressant efterord om hur författarna behandlats efter boken gavs ut och kan få en att fundera över både makt, tryckfrihet och demokrati i landet Sverige.

Hallonbåtsboken fick mej att skratta högt flera gånger, Bitterfittan såg jag i ett annat ljus nu när jag är lite äldre, framförallt avsnitten om hur jämställdeheten påverkas av att få barn. Och Himmel av Flygt var en bra bok den också om andra relationer.

Hoppas att påsken har varit vilosam!

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad spännande med de där efterorden på i kungaboken! Måste kolla det :) Bitterfittan har jag aldrig läst heller. Numera har jag skrivit en lista på alla böcker jag måste läsa och den kommer upp på den. Kanske Hallonboken med!

Steel City Anna sa...

Boken overgick mina forvantningar verkligen! Kul om du laser den sa jag far hora vad du tycker :) Det kanns som manga diskuterat och avfardat den har boken utan att faktiskt ha last den.