onsdag 29 juni 2016

Allt och inget, katter och party, lite smått och gott från juni

Ända sen jag kom hem från Sverige-resan har det varit full rulle verkligen. Extra mycket jobb samtidigt som man vill ta vara på sommaren och denna ljuvliga tid så mycket det bara går. Vi hade en försenad födelesdagsfest för en vän vilken planerades in i all hast och det blev väldigt lyckat!

Jag och en annan kompis var på öppningen av affären Dunelm som nu kommit till Sheffield, vilken hon hade beskrivit som den roliga avdelningen på IKEA, det vill säga delen innan kassorna full av gafflar, värmeljus, krukor och servetter. Inga dåliga förväntningar alltså, men det var ingen besvikelse utan det var verkligen lika roligt som på IKEA. IKEA i Sheffield är på gång men det tar en väldans tid ...

Färgglad vegomat blev festmat och väldigt gott! Fuskade lite och hade grädde på sen.
Väldigt god och mäktig tårta!
När kvällen var slut.
Med Gamla Stan i färskt minne la jag märke till en trappstensgavel i Sheffield.
Solnedgång bland hundkäx
Promenad mellan landskapen Derbyshire och Yorkshire
Engelsk lunch en dag när jag hattade runt som en galning mellan möten, battered sausage and chips. Plus vinäger och salt såklart!
Dunelm!
Abbeydale Industrial Hamlet en het sommardag
Gamla stadshuset som stått och förfallit länge är nu till salu. Måtte nån köpa det och göra det fint!
Jag avslutar med världens sötaste katt som efter att ha jamat en stund och inte fått nått extra gott övergått till detta hemliga vapen: The Silent Stare. Vinst varje gång. Hon satt såhär i minst en kvart först dock.

6 kommentarer:

Monica sa...

Vilken festlig tårta! Och nyttig mat:-), är så härligt i din stad, så underbart vackra områden och så trevlig och rolig, är verkligen toppen, tänker varje dag att jag inte haft en aning om det om inte du flyttat dit. Tänkt att som det är här i Stockholm och söderort är det väl ungefär överallt;-). Jag menar, vi är ju ändå någon sorts svensk förebild med huvudstaden och allt så det är så det ska va´,-). Och som svensk kan man tala om hur det är i preciiiis hela världen fast ingen varit där men vi vet ju hur det ska vara, tror vi är ensamma i hela välden om det beteendet som tur är ändå. Vilka fantastiska erfarenheter och jag har växt mycket som medelålders:-), skulle önska många den erfarenheten. Och kissen, ja henne saknar jag nästan lika mycket som er:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: kissen är hemskt söt och mysig. Kommunicerar tydligt också :) Sverige hade en lite speciell reaktion till Brexit, till och med Tyskland hade mer humor. Dit kanske man kan flytta om det skiter sej :)

Monica sa...

Kan ju vara så att Storbritannien är det land som tagit det klokaste beslutet idag innan allt faller sönder, och då tror jag inte alls att EU faller sönder p.g.a. det utan av helt andra orsaker.

Annika sa...

Dunelm ser ut som en affär jag skulle gilla. Helt i min smak. Lite farlig för plånboken ser den ut :-)
KUL att ni får IKEA också. Jag är så glad att jag har ett par IKEA i DC-området.
Tårtan ser onekligen mäktig ut. Stabbig. Fattar om ni inte orkade mkt av den ;-)
Din katt är för härlig, och SÖT!!!

Steel City Anna sa...

Annika: visst är hon söt :) behandlas som en prinsessa :)

Dunelm hade likheter med Ikea när det gäller pris också så inte jättefarlig för plånboken :) jag ser så mycket fram emot ett Ikea här. Alltid lite bökigt att åka till Nottingham eller Leeds.

Steel City Anna sa...

Mamma: så kan det bli.