söndag 18 oktober 2015

Lugn helg

Det har varit ganska kyligt och ruggigt i helgen. Vi har inte haft några planer utan bara tagit det lugnt, det är så sällan vi båda är lediga samtidigt. Tittat på film, sovit länge, frukost på sängen. Åkte en sväng och shoppade men en vän igår och fikade, sen bakade jag en jättegod äppelkaka. Idag har jag gått igenom alla mina foton de senaste fem åren vilket verkligen behövdes. Vilken tid det tog! Och vilken extrem mängd bilder jag har på snödroppar, katter, påskliljor och ljusgröna trädkronor om våren. Det är nog 80% bilder tagna mellan mars och maj. De minskade väl en liten, liten aning ...

Imorgon ska solen komma tillbaka! Jag ska försöka hinna med en långpromenad då. Solen går nu ned prick klockan 18.00 och dagarna krymper med en väldig fart.

2 kommentarer:

Monica sa...

Den äppelkakan ser läcker ut:-)

Steel City Anna sa...

Blev gott även fast jag hade extremt mycket kanel och jättelitet socker. Bara väntade på att maken skulle säga nåt om det ;)