måndag 19 oktober 2015

En stunds sommar

Det blev strålande sol idag precis som det utlovats. En stund på den tidiga eftermiddagen blev det så varmt att det faktiskt gick att sitta i T-shirt. Underbart var det. Körde ett ordentligt pass på gymmet tidigt imorse, lagade en god lunch, satt i parken, fick massvis av solljus, gick i skogen, läste en bok. Gick till vårdcentralen för blodprover, sjuksköterskan såg ut att vara tolv år men hon var duktig. You don't look old enough to be a manager, hur ofta fick man inte höra det. Jag höll tyst om vad jag tänkte åtminstone, och förmodligen är det jag som blir äldre och inte andra som blir yngre, det är väl den bistra sanningen. Tände massa ljus när jag kom hem och delade en grillad kyckling med maken. Tänk vilken skillnad det är sådana här dagar när jag får bestämma över min egen tid och så bra jag mår! Nåja, bara drygt trettio år kvar till pensionen.


River Sheaf


Beauchief Hotel, här åt mamma och jag söndagslunch vid hennes senaste besök här, väldigt gott!

Härliga solstrålar!


Please help yourself stod det på skylten
Prasslande löv, ekollon och kastanjer som föll i mängd i skogen

2 kommentarer:

Monica sa...

Åh så vackert ni har det! Jättefina foton på den fina hösten! Och en lycka att få en sådan solig dag ledig nästan i alla fall. Det där med 12 kan nog stämma, jag togs för 15 och det var lite besvärligt faktiskt när jag arbetade på Blodcentralen och kom med de där jättekanylerna och tappade blod på stora starka karlar, eller hela väntrummet var fullt av militärer som skulle bli blodgivare, de såg livrädda ut och frågade efter chefen, och det var jag, haha. Fast man tänker inte på det själv. Jag växte till mig sen:-), något.

Steel City Anna sa...

Mamma: rätt skönt att växa till sej tycker jag :)