onsdag 8 januari 2014

Ekorrar

Pyttesmå ekorrar ilade runt och jagade varandra en eftermiddag. Svårt att hinna med att fånga dem på bild. Nyfikna var de och ville gärna klättra på mina byxben, något jag inte är speciellt förtjust i. Den i trädet försökte hoppa ner och sätta sej i mitt hår, inte så mysigt det heller. Jag måste alstra någon signal av att vara en jättestor version av dem, eller så luktar jag nötter.




Nu tar jag sikte på din fot då
Nu kommer jag!


Hej du, får jag klättra på ditt huvud?

6 kommentarer:

Monica sa...

Du är en fantastisk naturfotograf! Och de är så söta och pigga de små ekorrarna.

Steel City Anna sa...

Ja och nästan lite väl kärvänliga kanske ... :)

Elisabet. sa...

Eller så tänker dom att det där ser ut att vara en snäll människa ...?

Steel City Anna sa...

Elisabet: ja det var ju en trevligare förklaring :)

Jani sa...

Oj! har du redan hittat vårblommor och blommande träd :) kanske inget ovanligt för England med tanke på hur varma vintrarna kan vara :)
Ekorrarna kanske också har vårkänslor :))

Steel City Anna sa...

Jani: haha ja det kanske de har :)