tisdag 5 mars 2013

The magic number

Viruset som har tärt på mej ett par veckor har blivit argsintare och knockade mej såpass idag att jag stannade i sängen. Hög feber och en yrsel som är värre än vanligt. Jag har ingen aptit vilket är oroväckande för en person som jag som är glad i mat. En del i min omgivning har varit sjuka i tre-fyra veckor med ungefär samma symptom. Jag tänker gå och lägga mej nu och försöka få något vettigt gjort imorgon. Det är så mycket att göra så att hjärnan blir alldeles vansinnig på resten av kroppen. Lyckades schemalägga några veckor från sängen, får se om de går att använda när febern gått ned.

När jag kände mej som risigast kom posten med ett orange kuvert till mej. I det stod det att jag behöver jobba tills jag är ungefär 68 och ett halvt för att få en pension som räcker kanske till både nudlar och kaffe och så småningom en sån där påse med mat som de hänger på dörren. Hur det för övrigt kan vara tillåtet mathygieniskt, det förstår jag inte. Sen får jag kanske lite engelsk pension också, och icke att förglömma mitt busskort för gratis bussåkning när jag fyller 60. Så istället för att gömma mej under täcket som jag helst vill, så blickar jag framåt med tillförsikt. Kanske kommer kometen snart.

2 kommentarer:

Monica sa...

Kära barn, håll dig i sängen lite till, kanske du kan jobba från den även om det i sig är absurt. Jag tror pensionärslivet blir bra mycket lugnare;-). Alldeles nyss läste jag om att här har de en minigris på boendet:-))), ägaren till hemmet förklarar att den är mycket billigare än en hund. Bor i "vardagsrummet", kanske drygar ut matkassarna till jul:-))). Det är alldeles sant att den finns! Tanterna såg pigga och glada ut som satt med den, då plötsligt kom jag att tänka på en sak. En dam såg ut att vara lite utanför, tänk om det finns elaka tanter på hemmet som är dumma? Ja för de ska väl också bo någonstans, ja just det sa far din, bäst att slippa hamna där;-)

Steel City Anna sa...

Mamma: jag får höra många historier från damen här jag känner här. Minigris har jag inte sett i England. Dom växer för övrgt upp till stora svin efter ett tag :)