söndag 17 mars 2013

Dubbelt upp

Dubbel award från Trillingnöten och Engelskt porslin - trevliga nyheter såhär en ganska trist och grå söndag. Nio frågor hör till, här kommer de:

1. Vad ville du bli när du var liten? Bonde eller lärare.

2. Vad är du idag? Lärare, småföretagare och chef, snart bonde kanske, vem vet.

3. Vart vill du resa? Jag vill inte resa någonstans, jag vill vara hemma när jag kan.

4. Var ser du dig själv om fem år? Lite mer stadgad här i England kanske. Kanske har familjen utökats med ett barn eller åtminstone en katt.

5. Rött eller vitt? Vitt vin och räkor tycker jag om.

6. Sommar eller vinter? Jag tycker ungefär lika illa om sommaren och vintern. Fast jag föredrar ljuset på sommaren.

7. Skog eller hav? Hav. Det är bland de få saker jag verkligen saknar med Sverige. Havet känns långt bort bland kullarna här, fastän jag bor på en ö ironiskt nog. Jag saknar också isen på vintern.

8. Vad gör dig ledsen? Svek och lögner.

9. Vad är det bästa du vet? Att gå en lång promenad rätt ut i Peak District och äta en traditionell Sunday dinner på en country pub.

Eftersom flera i min länklista redan har fått en award så skickar jag den vidare till allesammans i den, och förstås om det finns fler som läser vars bloggar jag inte hunnit upptäcka ännu.

3 kommentarer:

Monica sa...

Grattis:-) och en mycket bra frågelista med bra svar!

Elisabet. sa...

Bonde ...? Det hade jag inte förväntat mig ,-)

Jag hoppas verkligen att livet blir precis så där som du vill ha det!

Steel City Anna sa...

Elisabet: Jag var förtjust i djur, det var nog mest det :)

Mamma: Till en sån där liten by pub får vi gå snart!