tisdag 19 mars 2013

Söndagslista



Listor kan man aldrig få för många av! Svar från i söndags.


SENASTE
1. Kompisen du träffade: Min lunchrastskollega
2. Personen du pratade i telefon med: Maken
3. Du fick SMS av: En kollega
4. Du kramade: maken

IDAG
5. Kläder: slitna jeans och en blommig blus från KappAhl
6. Bättre än igår?: Det är ungefär lika.
7. Humör för tillfället: Trött men ganska tillfreds
8. Saknar du någon?: Just nu saknar jag solen allra mest

IMORGON
 9.  Är det: Måndag
10. Planer: Intensiv dag på kontoret
11. Vädret tror du?: Småkallt, kanske mera snö

FAVORIT
12. Nummer: en kvart, som Galenskaparnas horoskopställare säger
13. Färg: Teal, turkos, senapsgult
14. Årstid: Vår och hösten en solig dag i oktober

FRÅGOR OCH SVAR
15. Det första du gjorde i morse? Alla rutiner som hör till jobbpasset jag var på.
16. Vad åt du sist?: Brioche i form av en påskhare.




17. Vad irriterar du dig på? Jag kan förr eller senare se humorn i det mesta jag irriterar mej på. Jag har inte tid eller personlighet att irritera mej på småsaker. Är det stora saker så är det ren ilska det handlar om, inte irritation. 
18. Tror du på distansförhållanden?: Nej.
19. Vem tänker du på just nu?: En snar besökare.
20. Tror du att personen tänker på dig med?: Det är ganska troligt.
21. Vart reste du sist?: Över hela Sheffield igår och idag. Lanzarote i oktober.
22. Vad gjorde du igår kväll?: Jobbade.
23. Liknar du din mamma eller pappa?: Nja, en del egenskaper men i en salig blandning. Till utseendet absolut. Annars är jag mest lik min morfar och envisheten är nog mormors. Lite småländsk entrepenörsanda via farfar från pappa kanske. Och snabbtänkthet från min mor.

24. Ler du ofta?: Ja, men inte lika ofta som förut. 
25. Välj en, kärlek, skönhet, kreativitet?: Kärleken är störst.
26. Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna?: Har inte mycket tid till att stå och glo på stjärnhimlen. Är sällan stjärnklart i England heller, och det är för mycket ljuskällor för att se ordentligt. 
27. I vems säng sov du i igår natt?: Jobbets.
28. Vilken färg har din tröja?: vinröd och mörkgrön.

SORG

29. Har du någonsin gråtit tills tårarna tagit slut?: Ja, jag hade en period när jag grät så mycket att jag fick stora eksem under ögonen. Det var en allmänt jobbig tid.
30. Har du mist någon nära?: Ja.
31. Gråter du när du skadar dig?: Nej, jag blir arg.

GLÄDJE
32. Är du en glad person?: Glad vet jag inte. Jag är lugn och balanserad, och skrattar och skämtar mycket. Men jag är en ganska melankolisk person i grunden. Lite muminpappa.
33. Vad gör dig glad?: Ärlighet.
34. Önskar du att du var lyckligare?: Jag önskar att livet inte var så svårt och att jag var friskare.
35. Är lycka överskattat?: Jakten är överskattad.
36. Kan musik göra dig glad?: Musik kan fylla ett tomrum.

KÄRLEK
37. Har någon annan än din familj sagt "Jag älskar dig"?: Ja, det händer ofta, särskilt i mitt jobb.
38. Har du någonsin sagt "Jag älskar dig" och menat det?: Ja, jag skulle aldrig säga det och inte mena det.
39. Har du en flick/pojkvän/maka/make?: Make
40. Är du nöjd med det?: ja, det är jag. 
41.Vad är viktigast i ett förhållande?: Att man fungerar ihop som ett litet lag, en liten enhet.

ILSKA
42.Tycker du illa om någon?: Ja, det är en del.  
43.Tycker du illa om något?: Egoism och lögner.
44.Vad avskyr du mest?: Respektlöshet.
45. Har du varit så arg på någon så du börjat gråta?: Ja.
46. Har du blivit sviken någon gång?: Ja.

SKOLTIDEN 
47. Gillade du att studera?: Både och. Svensk skola passade mej inte. Inte förrän på universitetet i England fick jag testa mina gränser och 

kapacitet på riktigt.
48. Favoritämne? Svenska. Även engelska, men undervisningen gick för sakta. Samhällskunskap tyckte jag om men lärde mej mer utanför skolan. 
49. Värsta ämne: gymnastik.  
50. Gick skolmaten att äta eller fanns det något annat val: På nittiotalet var den usel - dock vill jag poängtera att det är fantastiskt att vi fick skolmat, inte för att jag tänkte på det då, men nu gör jag det. Men det var säkert både häst, åsna och Tjernobyl i maten. På gymnasiet fick vi riktigt bra mat och stor salladsbuffe varje dag.


3 kommentarer:

Elisabet. sa...

En ny lista .., man tackar och tar emot för att du berättar.

Monica sa...

En fantastisk lista med mycket intressanta svar:-).

Steel City Anna sa...

Tack :)