tisdag 19 april 2016

Snuvig vårdag

Idag har det varit helt fantastiskt vackert väder. Jag har varit ledig och efter en gräslig natt kände jag mej bättre på morgonen - det bidrog till energin att se solstrålar lysa in genom fönstret - och gick ut och åt lunch med en vän. Satt länge och pratade i solen. Sen gick jag en liten sväng men då blev jag verkligen fruktansvärt trött. Hostan har blivit något bättre men istället har snuvan tilltagit. Halsontet och öronvärken går i vågor. Inget hjälper mot öronvärken så jag tror det är svullnad som kommer och går snarare än bakterier ... Mellan varven är jag relativt pigg tycker jag. Imorgon har jag en relativt enkel kontorsdag så det ska nog och bra, och resten av veckan tänker jag inte på än så länge.

Blå, blå himmel
De tidiga körsbärsträden blommar och har nästan blommat över, men de stora har ännu bara knoppar. Hade hoppats på att se några idag men icke. Kanske nästa vecka! Vi har många gator som kantas av körsbästräd här i Sheffield.

Passande namn på en pub på en av körsbärsträdsgatorna





5 kommentarer:

Monica sa...

Åh vilka underbara foton! Så vackert! Vid bänken och mittemot som man inte ser är det där den killen som var så otroligt trevlig och duktig och som fotade mycket själv hade sitt café? Som var så enormt poppis, och hela den här gatan ni bodde på, det var helt otroligt vackert denna tid att gå där i körsbärsdalen. Hade aldrig fattat att de fanns i sådan mängd och i var mans/kvinnas trädgård också, man lär sig:-). Roligt att du hann få foton, så vackert med det rosa mot det blå och ljuset!

Är det den bänken så väcker den minnen:-), väntade där när det sista skulle avklaras, avsyning av min städning i tre våningar från golv till tak, stora trädgården, klippt och rensad, ja käre tid, hade nog inte orkat idag:-), och du packade om nätterna efter jobb och maken din med som måste köra bort en hel del till återvinning, och stora garaget där han tänkt snickra, nu skulle allt bort, annat packade jag till charity, dessa flyttningar som kom så abrupt, nu har jag sålt huset, gjorde jag igår ungefär, tack gode Gud för eget hus!

Och tycker det är ännu bättre, lika vackert och roligare där ni köpte med väldigt trevliga människor runt om och mycket bättre service! Och väldigt smidigt att ta sig överallt. Toppenbra på alla sätt! Och det var toppen att köpa av de gamla ägarna som var så där genuint noga med allt och gjort allt så gediget, fantastiskt bra, det där köpet med allt vad det innebar var du otroligt duktig med att klara av också. Det svåraste som finns enligt engelsmännen själva:-), vet inte om du gjort något blogginlägg om husköp, skönast att lägga till handlingarna kanske:-)
ja husköp är komplicerat där verkligen.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja det är den bänken :) husköp kommer jag aldrig göra mer, flyttar jag så blir det till att hyra i nåt land där det går att göra det. Lanzarote kanske :)

Monica sa...

Låter trevligt:-), vi hälsar på:-), men jag skulle sakna Sheffield oerhört, men det kan ju bli krångligare att resa efter röstningen, vi får vänta och se, kollar hus i Sheffield men det finns inte så mycket ledigt nu och så är de dyrare. PS tycker att jag är bra på att känna igen en bänk;-)

Anne-Marie sa...

Jobbigt att din infektion är så segdragen. Gick du till doktorn?
Har man svullna slemhinnor kan det verkligen spränga och vara obehagligt.
Vackert med alla blommor som både du och vi har nu. :)
Fortsätt att krya på dig!

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: ja, men jag har inte tagit några prover. Är det virus är det inte mycket de kan göra ändå. Men jag ska gå imorrn om det inte går tillbaka mer. Jag har aldrig varit med om förut att det går upp och ner såhär. Solskenet fortsätter iallafall och det är härligt! Tack!