lördag 23 april 2016

Snooker city!

Världsmästerskapen i snooker pågår just nu i Sheffield, på the Crucible Theatre, och denna sport, fansen och dess utövare tar verkligen över stan. Världsmästerskapen har hållits här sedan 1977. Jag har aldrig förstått mej på denna sport men den liknar biljard. Den är stor i Sheffield och England året om och det finns många klubbar där man kan spela snooker. Härlig stämning på stan är det även för oinvigda!


Välkomsskylt till snooker-fantasterna på stadshusets balkong

Vårplanteringar överallt
Den höga karusellen är kvar på Fargate

5 kommentarer:

Monica sa...

Spännande med VM i snooker fast jag kan nog inte sporten men kul att se och att eliten är där, alla hotell är fullbokade då sa S när hon pratade om denna tid. När jag satt på puben, en trevlig paus i shoppandet, med mitt kaffe och små pannkakor med glass och bär så hamnade jag precis vid storskärmen och alla visste allt om spelet, bad mig om ursäkt hela tiden om de störde men jag sa jag ville lära mig lite:-) och sen visade du hela arenan för tävlingarna, man lär sig hela livet:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: det ar valdigt mycket folk i ar, mer an vanligt tycker jag. Det blir lite festligt :)

Monica sa...

Ja din stad har mycket fest och roligt:-)

Anne-Marie sa...

Har aldrig hört talas om snooker.
Men staden ser livfull och fin ut. :)

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: nej, det hade jag inte heller gjort innan jag kom hit. Finns väldigt många snooker-fantaster här :)